Kirjoittaja Aihe: C5 puolan vaihto?  (Luettu 10539 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sitruuna

  • Vieras
C5 puolan vaihto?
« : Kesäkuu 27, 2007, 11:07:19 »
Onko kovinkin haastava homma...vikamuistissa ilmoitus puolan viasta ja ajotietokone valittaa Anti pollution faultia. Ilmoitus oli nollauksesta n. 4h poissa ja taas palaa kojetaulussa keltaista. Hullossa arvioitiin puolan vaihdon olevan ratkaisu.

Poissa sitröön

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 109
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 27, 2007, 16:11:59 »
Itselläni herjasi samaa vikaa ja korjaamolla luettujen vikojen listalla oli puola, mutta viaksi löytyi flektin etu-vastus elikkä pääsin halvalla!

Sitruuna

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #2 : Kesäkuu 28, 2007, 23:04:30 »
Oliko mitään oireita; epätasainen tyhjäkäynti tms. ?

Poissa sitröön

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 109
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #3 : Heinäkuu 01, 2007, 11:02:52 »
Oireena täristi tyhjäkäyntiä ja syynä oli flektin käynnistyminen suoraan voimakkaammalla nopeudella , jolloin jännitepiikki herjasi puolaa.

Sitruuna

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #4 : Heinäkuu 01, 2007, 11:28:25 »
Tämä täytyy selvittää...kiitos vinkistä.

timonum

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #5 : Heinäkuu 01, 2007, 20:16:43 »
Missä sijaitsee flektin etuvastus. Mitkä ovat arvot?
Minulla c5:ssa samat oireet.
Kiitos neuvosta.

SEE5

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #6 : Heinäkuu 01, 2007, 22:29:25 »
sillä flektillä ei ole varsinaista etuvastusta siis ihan oikeata vastusta vaan sen virkaa hoitaa säätöyksikkö. Siinä taas on pulssileveysmoduloitu tehotransistori (FET) joka ottaa nokkiinsa jännitepiikeistä tai muuten vaan hajoaa. Ideana on säästää tehoa eli akusta tarvitaan vähemmän virtaa kuin perinteisellä vastuksella ohjatessa (silloin kun ei ole ihan täysi puhallus). FETillä saa myös nopeuteen enemmän "pykäliä" helposti ilman mekaanisia kytkimiä tai releitä. Asiaa vaihdosta tai korjauksesta löytyy
 http://www.citroen-foorumi.com/forum/index.php/topic,1686.0.html
Meikäläinen vasta odottelee tuota hajoamista  ???

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 690
  • Peukkuja: 11
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #7 : Heinäkuu 01, 2007, 22:36:43 »
Tässä ketjussa taidetaan puhua jäähdyttimen puhaltimesta eikä lämmityslaitteesta. 1 sarjaisessa c5:ssä on puhaltimen kotelossa maskin takana lankavastukset joiden ylikuumenemissuojat hajoilee (samanlainen löytyy esim. kaffinkeittimestä) senkin voi itse vaihtaa jos haluaa harrastella. Alkuperäinen koko etuvastuspaketti ei toisn hirveitä maksa. 2 koppaisessa on sitten elektroninen säätöyksikkö.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa sitröön

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 109
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #8 : Heinäkuu 02, 2007, 15:06:39 »
Itselläni oli juuri kyse sitikkapuoskarin "sanomasta "1 koppasen c5 etuvastuksesta uudemmista ei tietoa!

timonum

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #9 : Heinäkuu 02, 2007, 20:05:17 »
Kiitos vastauksista,minulla vika selvisi käyntihäiriöihin.Se oli jäähdytspuhaltimen etuvastus.Sijoituspaikka oli mielenkiintoinen,siksi kuvasin sen.Sijaitsee liittimen takana ja on vahanajan Grilli vastus.

Poissa sitröön

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 109
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #10 : Heinäkuu 06, 2007, 11:56:19 »
Juuri sama itsellänikin melko mielenkiintoinen vika! Korjaamolla tarjosivat uutta puolaa jota en onneksi ottanut.

Sitruuna

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #11 : Heinäkuu 06, 2007, 22:09:22 »
No niin...Etuvastuksen tarkastin ja molemmat olivat kunnossa. Puola on nyt vaihdettu ja samoin tulpatkin ja taas toimii kuin kultakello. Tulpat olivat aikalailla nokiset eli olisiko ollut jo pidempään hieman heikompi kipinä. Uusi puola kustansi 126€ postikuluineen Sitroselta...Oireta mitä myöhemmin tuli oli täristäminen, hyytyminen ja koko rakkine kävi kolmella, eli kyse ei ollut pelkästä tyhjäkäynnin aaltoilusta (sillä se tosin alkoi...).


Ehkä oli liian aikaista tuulettaa toimivuuden puolesta...nykiminen jatkuu mutta miedompana. Liekköhän tuo voisi olla kosketus häiriö koska vika oli poissa puolan vaihdon jälkeen vähän aikaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2007, 12:28:15 kirjoittanut Sitruuna »

berlingo citikka

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #12 : Heinäkuu 10, 2007, 07:15:42 »
Onko se nykiminen hävinny??
Minun mielestäni kanssa joku liitin tunnustaisi tietyssä tilassa antavan klappia...??
Tuo puolan kiinnitys liitin näyttää aika kyseenalaiselta osalta,,, ???
Ja Toinen mitä epäilen on ihan ohajusyksiön ohjelma virhe,sillä vaikuttaa että tietyllä kuormitus-
hetkellä polttoaine,sytytys homma ei ihan niin pelaa miten pitäisi....Eli saattaisi auttaa jos pukkaa -
uuden ohjelman boxiin sillä on ollu tapauksia joissa ohjelma on menny itekseen sekaisin ja vialliseksi..


Sitruuna

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #13 : Heinäkuu 11, 2007, 21:54:50 »
Käytin vikamuistin luvussa (taas) ja puolan ilmoitus oli historiaa mutta seuraava ilmoitus oli: "sytytys katkoksia". Luvun jälkeen mentiin vähän aikaa puhtaalla kojetaululla ja ilman nykimisiä mutta kohta jälleen samat keltaiset valot piristi päivää Anti pollution faultin säestämänä. Pitänee mennä seuraavaksi oikein paikallisen Citroenin myyjä/huolto liikkeen pakeille ja arvuuttaa siellä mikä on. Tuo ohjelmiston uusiminen voisi olla aika hyvä tähän väliin. Koitetaan.

pmk17

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #14 : Heinäkuu 12, 2007, 18:09:50 »
Keväällä oman autoni obd antoi myös sytysykatkos ilmoituksen kakkos sylinterin puolan toisiopuolella kun sen kävin luetuttamassa muutaman catalytic convrt ilmoituksen jälkeen. Sanottiin ettei kannata sokkona alkaa puolaa vaihtamaan ja että kaikenlisäksi puolapaketti on yhtenäinen kasetti 4kpl?? = kallis. Näitä automalleja ei näköjään osata suomessa korjata. Ja kun merkkiliikkeeseen viet, saat ison laskun summissa vaihdetuista osista jotka eivät kuitenkaan oikeasti auta itse vikaan kuin henkisesti ajateltuna. Puhutaanko nyt siis ominaisuudesta, kaverini c5 vm.04 autossa ei kuulemma virheilmoituksia ole näkynyt.

Sitruuna

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #15 : Heinäkuu 12, 2007, 22:22:54 »
Niin...on vaan sen verta häiritsevä ominaisuus huonoina päivinä. Tänään vielä uhrasin aikaa katiskalle ja käväisin Lahden autotalo Megassa jossa arvuuttelin ongelmaa. Ainoa arvaus oli että venttiilien hydraulinostimet olisivat liian kireät ja nämä pitäisi vaihtaa hintaan 1200€. Pikaisesti ajateltuna ihmettelen suuresti auton sielun maailmaa koska vika/oire/ominaisuus hellittää hetkeksi vikamuistin tyhjennyksen jälkeen, eli rentoutuuko auto siinä välillä vai mikä siinä on se taikasana. Yritin myös soittaa Koivuhaan Veholle (jossa vajaa pari vuotta sitten kohtasimme katiskan kanssa) mutta siellä vietetään lomaa oikein poikaporukalla. Kukaan ei vastaa paitsi vastaaja mutta mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa on? Ehkä vielä jatkan Vehon kyselyä josko siellä olisi ollut samaa oiretta liikkeellä ja saisin myös mahdollisuuden kysäistä auton historiaa takuukorjauksien osalta...nostimia on kuulemma vaihdettu takuuseen 2l koneissa. Jatketaan selvittämistä...puolan hinta on muuten 118,50 + pk.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 690
  • Peukkuja: 11
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #16 : Heinäkuu 13, 2007, 00:33:37 »
Kyllä minä laittaisin autoosi puolan ja uudet tulpat + itsesopeutussuureiden alustus päälle- myös softapäivitys kannattaa tarkistaa. En ainakaan ekana lähtisi patruunoita laittamaan.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Jasse

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #17 : Heinäkuu 16, 2007, 06:53:31 »
Niin...on vaan sen verta häiritsevä ominaisuus huonoina päivinä. Tänään vielä uhrasin aikaa katiskalle ja käväisin Lahden autotalo Megassa jossa arvuuttelin ongelmaa. Ainoa arvaus oli että venttiilien hydraulinostimet olisivat liian kireät ja nämä pitäisi vaihtaa hintaan 1200€. Pikaisesti ajateltuna ihmettelen suuresti auton sielun maailmaa koska vika/oire/ominaisuus hellittää hetkeksi vikamuistin tyhjennyksen jälkeen, eli rentoutuuko auto siinä välillä vai mikä siinä on se taikasana. Yritin myös soittaa Koivuhaan Veholle (jossa vajaa pari vuotta sitten kohtasimme katiskan kanssa) mutta siellä vietetään lomaa oikein poikaporukalla. Kukaan ei vastaa paitsi vastaaja mutta mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa on? Ehkä vielä jatkan Vehon kyselyä josko siellä olisi ollut samaa oiretta liikkeellä ja saisin myös mahdollisuuden kysäistä auton historiaa takuukorjauksien osalta...nostimia on kuulemma vaihdettu takuuseen 2l koneissa. Jatketaan selvittämistä...puolan hinta on muuten 118,50 + pk.

Älä vaan usko missään mega-autoa, mulle ne ovat olleent jo kädettömiä yhdelle carismalle (GDi) ja C5:selle, siinä ne taitaa kaikkein suurivikaisimmat autot ollakin.

Sitruuna

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #18 : Heinäkuu 17, 2007, 11:01:54 »
Juu...Koivuhaan Veho kanssa sanoi että aika roiskimalla on lähdetty arvailemaan vikaa. Yritetään softapäivitystä.


Ohjelmisto päivitetty -> ei apua...katiska nyt toista päivää korjaamolla eikä vikaa tunnu löytyvän. Pakokaasu arvot kuulemma täysin sekaisin ja palamattomien hiilivetyjen osuus taivaissa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2007, 11:23:39 kirjoittanut Sitruuna »

berlingo citikka

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #19 : Heinäkuu 26, 2007, 16:06:39 »
.--LAINAUS--
katiska nyt toista päivää korjaamolla eikä vikaa tunnu löytyvän. Pakokaasu arvot kuulemma täysin sekaisin ja palamattomien hiilivetyjen osuus taivaissa.***

viittaa nokka akseliin,joku nokka kulunut yli arvojen...? tai sitten ajoitukset päin pyllyä... :-\

Sitruuna

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #20 : Heinäkuu 27, 2007, 13:37:49 »
Jaa-a...vikaa etsitään edelleen. Tänään lähtee ECU tutkittavaksi. Viat alkoivat vikamuistin tyhjennyksen jälkeen; sattumaa tai ei niin kyllä se on vaan jumissa koko p......a.

pmk17

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #21 : Heinäkuu 28, 2007, 18:50:50 »
Siis mitäh, jos autolla ei voi ajaa normaalisti, luulisi vian löytyvän heti, ja mitä sanoo obd kirjoitin? onhan se perhana jos yhtä fossiillisilla p-aineilla kulkevaa laitetta ei saa kuntoon korjaamokäynnillä. C5:sen tyyppi vikahan on takertelevat hydr.venttiilin nostajat, olisi enemmän kuin reilua jos valmistaja tulisi vähän vastaan tuossa asiassa mutta nykymaailmassahan tosiasia on se että jokainen ajattekee vain omaa hanuriaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2007, 19:50:49 kirjoittanut pmk17 »

Sitruuna

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #22 : Heinäkuu 28, 2007, 23:15:45 »
Niinhän ne Mega-Autossa epäilivät nostimia, mutta ajo lenkin jälkeen pyörsivät puheensa ja totesivat että vika on ruiskutuksessa...lupaan palata asiaan kunnes vika löytyy.

pmk17

  • Vieras
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #23 : Syyskuu 02, 2007, 21:43:56 »
Lueskelin tuossa ulkomaalaisten höpinöitä vastaavasta viasta, kuulemma lähes jokaisella oli vaihdettu merkkikorjaamolla puolapaketti ja tulpat ilman minkäänlaista vaikutusta asiaan vuosimalleissa 2001-2002. Monessa tapauksessa syyksi epäiltiin viallista moottorin lämpötila-anturia tai lambdaa,sekä venttiilien nostajia, missään ei vaan jatkunut juttu vaikuttiko noiden osien vaihto asiaan.

Poissa Petteri L

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 202
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 puolan vaihto?
« Vastaus #24 : Syyskuu 03, 2007, 10:00:00 »
Joo, siis mullahan (olen täälläkin asiasta joskus avautunut) kävi niin, että auto rupesi käymään parilla pytyllä n. 2 kk sen jälkeen kun olin sen ostanut vajaa kaksi vuotta sitten.

Myyjäliike korjautti piikkiinsä jollakin nyrkkipajalla - kuitin sain kinuamalla, tehty oli:
 - kannen aukaisu ja plaanaus
 - hydr. nostajat uusittu
 - puola vaihdettu

Hinautin Herttoniemen Vehoon, jossa totesivat, että kaksi pyttyä oli vailla puristuksia. Myyjäliike hinautti sitten sieltä käyttämälleen pajalle

Hinnaksi oli kuitissa kirjoitettu 2000 e. Sittemmin on auto toiminut.

Sitruunapatongissa on enempikin pähkintää tästä - sinne kirjoittelin, kun tilanne oli päällä tammi-helmikuussa 2006...

Mulla ei etukäteen varoitellut mitenkään eikä kyllä mikään valokaan syttynyt.
Citroen DS5 HDi 163 So Chic -13